042. Fjäril

En lite lugnare dag idag. Gick från Bottnaryds vindskydd till Mullsjös vindskydd som visade sig vara allt annat än ett vindskydd. Fick här sällskap av moster Britt och grillade över öppen eld mellan skurarna. Att hålla en eld vid liv med blötrötna kvistar från skogen kräver konstant uppmärksamhet och om jag själv får säga det, talang. Kvällen gick åt att tvätta kallingar. 

Jag har mött mordlystna hundar, sett vildsvin på nära håll, haft ögonkontakt med diverse älgar, men det enda djur som hittills har skrämt mig är en fjäril. Jag letade näver till elden på stockar och vände på en av dem, och där flaxade den lilla skiten upp i nyllet på mig. Fy daj! 

På tal om vindskydd så sätter jag högst betyg på vindskydden i Örkelljungas kommun, där bor man som en lyxluffare!  

Allt annat än ett vindskydd.
 
Åh, hemma.
    

  

   

När romantiker källsorterar.
   
Ost? Nä, smör.
     

  

   

   

Manuella är bättre.
 

   

 

En reaktion på ”042. Fjäril

  1. Grabben med rök i kallingarna är verkligen en fena på att fixa eld på blötmurken ved o tunna kvistar! Tack för timmarna vid Stråken. På återvägen missade jag en stig nå´nstans. Hamnade i en hage med hur många små svarta ponnies som helst innan jag klev ut på landsvägen i närheten av bilen.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar