226. Bomull

Dagen är här då jag plötsligt bär bomullskläder igen.

Jag tänkte passa på och fråga de som fortfarande läser bloggen: Har någon tips på ett trevligt jobb där man gärna jobbar utomhus, gärna lagom fysiskt, gärna träffar människor, gärna på deltid, gärna med frihet under ansvar, eller kanske något helt annat än vad jag tänkt mig, gärna i trakterna Tiveden, Kilsbergen, kanske södra Dalarna, kanske Värmland, kanske Dalsland, bara inte Stockholm, eller kanske någon helt annanstans, gärna senare i höst eller i vinter eller i vår, jag är rätt öppen för det mesta, fast kanske inte just precis nu. Eller är någon i position och sugen att höra på min berättelse mot lite pröjs eller har tips på vart jag kan vända mig tar jag tacksamt emot det. Eller känner någon en förläggare som skulle vara intresserad? Ni fattar, jag försöker sälja mig själv. Det är ovant.

Man kan maila mig på mats.jaco@gmail.com eller ringa på 0708529282.

Jag både vill och inte vill försöka sammanfatta min vandring till något klokt. Just nu känns den avlägsen och lite overklig. Men det kommer framöver. Jag är tom på energi och har liksom svårt att komma till skott. Den där post-dippen är här. Just nu har jag inte en plats att bara vara på en lite längre tid där jag kan ta det lugnt och låta framtiden hända. Tror det hade gjort mig gott, istället gör det mig lite stressad. Men jag är samtidigt säker på att det kommer ordna sig, jag behöver bara göra saker långsamt.

Jag letar efter en bättre begagnad besiktigad bil för att ge mig lite frihet och fortsätta ett luffarliv på hjul, det är steg ett. Steg två är att försöka hitta ett hem. Steg tre en inkomst. Jag tänker försöka föreläsa lite. Och adaptera bloggen till bok, förhoppningsvis vill någon ge ut den. Ett deltidsjobb tänker jag också skaffa. Kanske pluggar jag något i vår. Vi får se.

IMG_1308
Vadå, behöver jag skriva mer än så?
IMG_1262
På besök i människobyn där jag såg mer bilar samtidigt än jag sett totalt på hela sommaren.
IMG_1270
På besök i Vänerns pärla.
IMG_1304
Bytte fötter mot roder.

IMG_1291

8 reaktioner på ”226. Bomull

  1. Hej Mats! Var ett tag sedan. Gör som jag, jobba på hunddagis. Mycket promenader, utomhus, fantastiska jobbarkompisar (hundarna) och ofta möjlighet till 50% som jag har. Världens bästa jobb! Lycka till! Hoppas du vänjer dig vid bomullen, men man jag ha ull ändå, det har jag 🙂

    Gilla

  2. Ja det var litet nya tankar från Dig.
    Kul att läsa, dessvärre har jag inget tips.
    Jag har själv inte jobbat på rätt många år.
    Spartips kan jag dock komma med.
    Rätta mun efter matsäcken sa Mamma alltid.
    Det håller än. Ett annat tips salig Mor gav mig är att alltid tänka efter
    innan man köper något. Ställ frågan till Dig själv ”Behöver jag verkligen detta?”
    Så sant så sant. En man som kan ha en del att inspireras av är denne man.
    Anders Krasse. Kolla upp honom får Du litet mer kött på benen ev.
    Lycka till.
    Yvonne.

    Gilla

  3. har tipsat gokväll, svt om dig…
    Jobba på kyrkogård säsong, parkarbetare..,avlösare i jordbruk, lärarvik, är ju stor brist, undervisa inom ditt yrkesområde…stor brist på yrkeshögskolelärare,
    guide, reseledare….
    😉

    Gilla

Kommentera

