218. 12 days of summer

Fredag 28/8

Och så kom hösten. Snabbt och ogenomtänkt räknat har vandringen bestått av 116 dagar vår, 12 dagar sommar och så 5-6 dagar höst. Tur att jag har ett tresäsongstält! Det har nästan varit orimligt bra väder orimligt länge. Igår, efter Gaskahyttan gick jag rakt in i ett regnmoln och blev blöt och kall, men har ingen rätt att klaga så jag gick med ett påklistrat leende och tjoade glatt emellanåt. Eller inte.

Idag mest björkskog. När jag kom till Dividalshytta blåste det på rejält så det knakade i väggarna och jag valde att stanna inomhus. Tror husknak översatt till tältspråk innebär en rivig natt för tältduken. Min första betalnatt. Det blev en sådan ändå! Det var jag och 13 norske damer i stugorna.

Jag har ätit kopiösa mängder godis på min vandring. Det är nästan som jag utfört Vipeholmsexperimentet på mig själv. Mitt sockerbehov har aldrig varit starkare.

Imorgon byter jag till sista kartan, BD1 – Treriksröset-Rostojávri.

image image image image

image
Blåbärshand
image image

En reaktion på ”218. 12 days of summer

Kommentera

