225. Beslut

Jag har lämnat norret och är i södret.

På Saltoluokta gjorde jag tre bildvisningar för gästerna som verkade vara uppskattade, det känns kul att kunna återge min vandring så den även uppskattas av andra. I övrigt var jag väldigt bra på att sitta på bänken vid vedboden och dricka kaffe i solen. Saltoluokta ÄR en fantastisk plats!

Sommaren gjorde comeback i höstskrud och mäktiga norrsken visade sig nästan varje kväll, det gjorde det svårare att lämna fjällen för ett nattåg. Jag insåg att det är nu jag måste börja ta beslut som inte bara påverkar mig och som inte bara handlar om var jag ska sova och vad jag ska äta. Nu är det planering för att träffa människor,bestämma tider och anpassa sig till omgivningen. En del av sommarens frihet är försvunnen. Jag försöker ta det lugnt och inte stressa fram något. En sak i taget.

Just nu är jag i Bålsta hos min bror med familj utanför Stockholm. Det är fint att träffa folk på vanligt sätt och att prata med folk jag känner.Jag har äntligen kunnat göra backup på mina bilder, det känns tryggt. I veckan gör jag stan, fullt klädd i mina vandringskläder – heja gärna om ni råkar se mig!

IMG_1226
Uppe på Lulep Kierkau, Saltoluoktas ”hemmaberg”. Slugga med Sarek i bakgrunden.
IMG_1211
M/S Langas, pendelbåten till Saltoluokta.

IMG_1233

IMG_1215 IMG_1216

4 reaktioner på ”225. Beslut

  1. Du borde:1. Skriva en bok (den är ju redan skriven) 2. Ha en föreläsningsturne. 3. Kontakta SVT. Jag menar, för VÅR skull. Inte för alla pengars, som skulle rulla in. Du verkar ju inte vara superkapitalist.

    Gilla

    • Tack för uppmuntran! 🙂 Jo, någon slags bok blir det. Föreläsningar är så nytt för mig, men ska nog testa det lite mer. Men SVT? Jag har ju inga rörliga bilder att bjuda på.

      Gilla

  2. SVT kontaktar du när du gjort En vandringssägen – the movie. Då kan du klippa ihop intervjuer och bilder och tankar med massa annat.. du vet ju hur man gör, just do it.

    Gilla

  3. Gott att du inte slutat med dina inlägg👍Kommer att ha stor abstinens när den dagen kommer. Att ta en sak i taget är inte så helt lätt, men förutsättningarna att inte bara ramla in i ekorrhjulet är lite mindre nu. jag hoppas att du lyckas hålla den distansen och kör din grej✌️

    Gilla

Kommentera

