178. Buckligt

Ibland går jag längre än jag tänkt. Ibland har jag missbedömt avståndet och har bestämt mig för att komma till ett visst ställe, ibland är det svårt att hitta tältplats och ibland är jag bara i ett skönt flow som gör att jag fortsätter längre. De där dagarna jag har gått lite för långt och inte hittar tältplats är egentligen de enda gångerna jag kan känna mig irriterad. Igår var det så. Det var varmt och myggigt och jag var svettig och ville stanna, men ville inte stanna på grund av myggen. Skogen var bucklig och våt och jag gick och gick. Men som alltid ordnar det sig till slut även om min lugna dag blev i längsta laget.

Nu är jag i Pieljekaisestugan och lunchar bort regnet och förvånas över den bra mottagningen jag haft i de här trakterna. Snart vidare till Jäkkvik och handla och käka käk.

image image image

2 reaktioner på ”178. Buckligt

Kommentera

