173. Drömmen om Uffe Larsson

Fyra svarta ugglor med färggranna bröstfjädrar gick parad över en gräsplätt. Rätt som det var föll en ihop och dog (skjuten?) som om luften gick ur den. Plötsligt inomhus, Uffe Larsson, den goe, runde, glade killen vi minns från Söndagsöppet och Kusiner i Kubik blåser upp den döda ugglan igen så den börjar leva. I nästa drömscen kommer den mot slutet avmagrade Uffe ut i en TV-studio och säger ”Hej, det är jag som är Uffe Larsson och jag mår bra!”. Därefter blev det ett virrvarr med drömmar där allt i tältet var sjöblött i ena studen och i andra försökte jag övertyga en gammal skolkamrat från mellanstadiet att han inte hade vad som krävdes för att bli en dokusåpakändis i stil med de där kufiska typerna från Ullared-såpan.

Ännu en dröm om avmagring. SÅ mager är jag faktiskt inte, sluta!  

 

6 reaktioner på ”173. Drömmen om Uffe Larsson

  1. spännande dröm! 😉 Kan förstå att det undermedvetna är med en hel del när man utsätter sig för påfrestningar som du och att detta med mat och vikt..att orka mm har ju stor betydelse även om det säkert inte är något som du oroar dig över. jag menar korv och broccoli sämre kan det ju vara glöm inte äta smör 😉

    Gilla

  2. Halloj!!! Nu följer jag dej med! Skrev ett supertrevligt långt inlägg för några dagar sen angående ” varför man går” men batteriet tog slut innan jag hann skicka iväg det så det försvann i cyberrymden!! Och då orkade jag ej skruva om allt igen men o princip var det om att jag förstår precis varför man vill gå bara för att gå o på köpet rensar man huvet. Att blogga blir som att hela tiden vara med i sin egen äventyrshistoria vilket jag med gjorde på el camino. Inte samma alls eftersom den vandringen ju är supersocial men ändå . Du skriver supertrevligt Mats o nu läser jag dig bakåt vilket med e spännande!!! När kommer du till salto??? ( jag e i Stockholm till den 10 aug hoppas du ej kommer innan dess!!) / Rebecca

    Gilla

    • Hej! Roligt att du läser baklänges, eftersom sommaren var så sen och jag gått i vårväder mest hela tiden så gör det kanske inget.

      Det är trevligt att blogga. Ska bli kul att läsa den själv sen.

      Mina planer är i ständig förändring, men tanken är att möta upp en vän i Aktse 7 augusti och sedan ta mig till Salto till den 9e. Är du tillbaka 11 aug? I så fall är jag nog kvar.

      Gilla

Kommentera

