171. Syter

Låg kvar i tältet till tvåtiden igår. Det kändes passivt och skönt dekadent. Jag lyckades sedan komma innanför dörren på ett vindskydd i samma stund ett skyfall kom, så jag hängde där en timme och läste på om Vindelfjällen. Överallt är denna istid huvudpersonen. 

När jag gick över höjden mot Syterstugan hamnade jag mitt i ett regnmoln, dropparna föddes liksom där precis ovanför mig. Eftersom det var vindstilla blev jag i princip bara blöt om huvud, axlar, knä och tå, knä och tå. 

I samma veva som jag kom ut på Kungsleden började jag möta människor, ser lite fram mot att träffa andra vandrare igen, det känns som det var längesedan nu. I Syterstugan fick jag höra om flera andra långvandrare som passerat; många hela Kungsledare, någon från Malmö på väg till Kiruna, ett gäng från Tyskland på väg till Nordkap. Hoppas på att möta några av dem. Det går att gå hur långt som helst. 

Södra Sytertoppen, 1685 möh. Blev förvånad över de så höga topparna här nere i södern.
  
Gästboken i vindskyddet. Är det månne istiden som gör comeback?
  

5 reaktioner på ”171. Syter

  1. med hopp om att det oväder som skulle drabba Jämtland/ norra Sverige lör-sö-mån med risk för upp till 50 mm regn inte tömt sig över ditt huvud!!
    God tur!

    Gilla

  2. Hej Mats! Du var en uppfriskande syn när du kom in där i Syterstugan just som jag fått i mig lite middag. Plaskvåt på huvud axlar, knä och tå slog du dig ner vid mig och så började vi snacka. Om livet, om allt du skriver om här till alla att ta del av (har läst en del gamla inlägg nu, bra skit!).

    Gilla

    • Det är så typiskt när man sitter på en buss som skakar till och tummen kommer åt skicka knappen så att kommentaren läggs ut utan att den är klar! Det är bättre att gå.

      Hur som helst,

      Spring inte för fort i dina gympadojjor, det finns mycket att se längs med vägen 😉 Vore kul att stöta på dig igen och höra om dina äventyr.

      Ha kul!!

      Gilla

      • Hej, kul att träffas! Det var lite sömnigt i stugan när jag kom in, men det var en trevlig pratstund. Vi ses säkert igen, jag har det på känn!

        Gilla

Kommentera

