169. Trädgräns

Jag skulle precis börja packa ihop mig, men så började det regna. Jag stannar i tältet ett tag till och passar på att okynnesblogga lite eftersom jag för en gångs skull har full 3G-täckning på fjället. 

Igår kväll lämnade jag Tärnaby och efter en körv på macken tog jag mig upp på kalfjället. Det är en speciell känsla att kämpa uppför, uppför, uppför, svettas och flåsa för att till slut komma till trädgränsen, som ibland är så rak och jämn att man nästan tror att den är planterad, för att där vända sig om och för första gången se den milsvida utsikten över därifrån man kom. Uppför vinner alltid över nedför. 

Jag ser ut att ha fler vad framför mig idag än jag gjort totalt på vandringen. 

Mot norrut! 

Här är jag!

  

Indiana Jones-feeling på den bron.
     

 

5 reaktioner på ”169. Trädgräns

Kommentera

