167. Lägenhetsliv

Jag har bott i lägenhet hela mitt vuxna liv. En gång bodde jag i och för sig i ett hotellrum i ett år, men det hör inte hit. Förmodligen kommer jag inte bo i en lägenhet något mer, det är i alla fall tanken. Den jag hade senast är uppsagd och allt jag äger står på mammas vind, det är cirka tio lådor totalt.  

Jag tror det är en stor fördel för mig att jag inte har ett hem och ett arbete att återvända till, nu blir det ett nytt spännande projekt att ratta när vandringen är över. Jag tror tomheten hade blivit för stor om jag hade en soffa och ett liv att sätta mig i direkt efteråt. 

Idag har det varit oerhört skönt med lägenhetsliv. Har vilat och tagit vandringens tredje dusch (en i månaden, vare sig det behövs eller ej). På byn fanns mat, men inget myggnät, jag tappade mitt igår. Har även hämtat ut nya skor och nya kartor. 

Ska nu ta några lugna dagar mot Ammarnäs. Imorgon bör jag komma ut på Kungsleden. Den södra norra versionen, den södra södra och norra södra är jag ju klar med.  

    

Cirka 80 dagars slitage.
   

En reaktion på ”167. Lägenhetsliv

Kommentera

