162. Lämmelår

Måndag 20/7

Lättvandrat fjäll idag med mycket renar och ilskna fjällabbar som sveper över huvudet på en så man känner sig som Cary Grant i North by Northwest. Jag stannade till i Ljuslidens stuga, en av de absolut finaste fjällstugor jag sett både till plats och känsla. Här hade man kunnat bo.

Rykten norröver har talat om lämmelår, men innan jag kom in i Lappland har jag bara sett två. Idag såg jag nog åtta stycken, dessutom min första uggla, en ljusgråspräcklig sak. 

Kall dag, inga mygg, ingen fisk, linser – lose, win, lose, lose.  

Sightseeing. Gratis inträde, kaffe bara 20 kronor.
  
Man tröttnar liksom inte.
  
Jo, nu tröttnade jag. Bah skoja.
      
Ljusliden
       

2 reaktioner på ”162. Lämmelår

  1. Fantastiska bilder och inspirerande text! Riktigt kul o följa din vandring här, och man känner verkligen att man skulle vilja prova själv…
    Lite försiktigt till att börja med, några dagar sådär… 🙂

    Liked by 1 person

    • Tack! Kul!

      Man behöver inte så mycket prylar egentligen och mycket basutrustning kan man hitta i lågprisbutiker, även om det i vissa fall kan vara en chansning rent kvalitetsmässigt.

      Gilla

Kommentera

