161. Frosseri

Söndag 19/7

Klimpfjäll kändes ovanligt levande som sommarfjällby, mer än många andra samhällen jag passerat. Det blev som vanligt i civilisationen: frosseri av mat, internet och en del telefonande. 

Jag köpte väldigt lite riktig mat denna gång, har burit på alldeles för mycket sedan Mora. Jag tänkte utmana mig själv på lite fiske så jag slipper äta linser varje dag. Dessutom kommer det rent proviantmässigt vara enkelt framöver med butiker var tredje, var fjärde dag eller så. Däremot överdrev jag godisinköpet. Med råge. 

Jag fick en del bra turtips av Diana som hade skippat Hemavan och gått direkt från Tärnaby, dit jag också ska. Jag ville slippa 15 kilometer väg och tog en annan rutt än henne en del av vägen. Jag hittade en tjusig fyrhjulingsväg genom en öppen fjällbjörkskog i solnedgången.

Kall kväll med eldning.  

       

Kommentera

