158. Fjällräv!!1

Lördag 18/7

Äntligen! Sjukt kul att få se fjällräv så tydligt och så nära. Jag känner mig lyckligt lottad, fast jag inte fick klappa.

Jag hörde ett skrik som lät som en galen anka. Jag vände mig om och såg ett svart djur sitta och titta på mig tjugo meter bort. Jag visste inte att fjällrävar kunde vara så svarta eller låta som ankor så min första tanke var järv, men när den sprang iväg över krönet såg jag svansen. Jag följde efter och fick då se en grå fjällrävsunge med ett halvt ledkryss i munnen. Jag kallade på dem och vi stod och tittade ett tag på varandra, den svarta var mer nyfiken och dröjde sig kvar. Sedan försvann de båda bort i regndiset. Ball!!! 

      

5 reaktioner på ”158. Fjällräv!!1

    • Kul! Har nästan misstänkt det, annars skulle jag haft osannolik tur att ha sett tre stycken. Däremot har jag inte märkt av några lämlar i södra fjällen, det är först nu de börjar dyka upp.

      Gilla

Kommentera

