157. Drömmen om Zlatan

Fredag 17/7 

Jag gick på en lång grusväg och kom till ett fint hus, där bodde Zlatan! Vi blev snabbt goda vänner. Jag vägde mig på hans våg, det var krångligt, den stod uppe på en kökspall, en sådan med en liten trappa och vågen var i två delar, en för varje fot. Vågen var liksom större än pallens sittyta och dessutom var taket lågt så jag fick stå på huk och balansera. Jag vägde bara 75 kilo, alldeles för lite!

I nästa stund var det julbord hemma hos Zlatan, mycket folk! Jag satt bredvid en rätt träig Fadde-dörrvakt-typ som rekommenderade julskinkan. Sedan minns jag inte mycket mer. 

Den uppenbara tolkningen är rädsla för att vara undernärd och att jag borde äta julskinka. Kanske borde jag också återuppliva min barndomsdröm om att bli fotbollsproffs. 

 

2 reaktioner på ”157. Drömmen om Zlatan

Kommentera

