153. Tältduk

Torsdag 16/7

En orolig fladdernatt och blöt morgontvätt. Att jag tio gånger drömmer om att jag går ut och spänner tältduken, spänner inte tältduken, jag vet det nu. Jag väntade ut klädtorkningen i dödläge i tältet fram till tvåtiden och tog mig sedan genom Blomdalen och gjorde social kontakt med människosläktet för första gången sedan jag lämnade Gäddede. Den här gången med en trevlig norsksvensk familj som bjöd på middag och nyfångad fisk minsann, dessutom fick jag bra fisketips. 

Ikväll tältning vid Gransjön efter en rätt blåsig och kall dag. 

        

Jag har medvetet valt att inte ha någon prylfokus i bloggen, men vill ändå slå ett slag för mina handskar från Jula eller ÖoB eller Rusta – minns inte var – för blott 29 pickadoller. Fungerar på smartphones, bra grepp, lagom varma i kyla, lagom skyddande i myggsvärmar. Dessutom bra pepp: Do it!
 

4 reaktioner på ”153. Tältduk

  1. Tycker du gör helrätt i att inte ha prylfokus! Just därför är din blogg extra läsvärd! Det enkla avskalade och fullständigt naturliga, men också mycket humoristiska, gör den speciell.

    Gilla

Kommentera

