150. Onyttigt

Min tid i Gäddede är över. Jag har under mitt dygn där ätit fantastiskt onyttigt, för det var jag värd. 

Igår kväll tog jag mig över gäddvattnet och upp, upp, upp för backen och tältade precis där jag måste göra ett första vägval. Det går kryssmarkerade skoterleder huller om buller (mest huller) upp mot Tärnaby och Hemavan. Jag äter frukost på beslutet. Kanske försvinner jag ånyo från Saurons mobilmaster och bloggar först om några dagar i Klimpfjäll. 

Annars, en liten frustration i min vandring mot norr är känslan av att blåbären stannat i tiden, blommorna har varit oförändrade sedan Närke. 

Tjao! 

 

11 reaktioner på ”150. Onyttigt

  1. Märkligt, när man går till inlägg 149 så finns det ingen länk till inlägg 150, trots att man kommer därifrån. Har provat i två webläsare för att komma runt ev. uppdateringsproblem.

    Gilla

  2. Önskar dig all fortsatt lycka och hoppas vädret fortsätter vara din vän. Har själv gått i tankarna på att göra det du gör just nu och jag måste säga att du är en ovärderlig inspirationskälla. Jag följer dig via blogg som jag upptäckte för några dagar sedan, streckläst kan man säga.
    Önskar jag hade upptäckt den innan du passerat småland, då hade jag hakat på västra vätterleden. Träffade Mattias i samma stuga som du föresten, mycket trevlig prick.
    Som sagt, önskar dig all lycka och välgång! Go tur!

    Gilla

  3. Roligt att du hälsat på en sväng i Gäddede, om du nu är på väg mot Blomhöjden har du en fantastiskt fin vandringssträcka framför dej, Jougdadalen är otroligt vacker! Täckningen är dock minimal 🙂

    Gilla

  4. Den bilden är en av de grymmaste jag sett. Vet inte varför men så är det.
    Jobbar hela sommaren och är så vandringssugen nu så klockorna stannar..😐
    Jag längtar tillbaka till Klimpfjäll just nu när jag sitter ”fast” hemma och jag kan nästan smaka vattnet från Trappstegsforsen, men nästa helg kommer jag ut 2 nätter i alla fall. Take care!

    Liked by 1 person

  5. Fantastisk bild, så dramatisk.
    Ang. säkerhet så håller jag fullständigt med. Det första människor har frågat om när jag varit ute är om jag har med mobilen, vilket inte varit aktuellt alla gånger, det har ju varit en del av min grej att slippa detta informationsflöde. Senast var den med , men mestsom en livlina för de där hemma. Den låg nerstoppad i packningen.

    Liked by 1 person

Kommentera

