147. Affärn

Badabing-badabom! I’m back in business! (Ja e tebaks i affärn nu!) 

Det blev en längre frånfällevaro än jag hade räknat med, jag har rört mig i civilisationens ytterkanter.  

Dagsrapporter finns här nedan med start på 139, men här kommer en snabbresumé:

Jag har haft både fantastiskt fina och några härligt eländiga stunder. Jag har rört mig i områden där inte många människor bor eller ens besöker, ibland av väldigt förklarliga skäl. Jag har sett havsörn på ruggigt nära håll, mer björnspillning än jag hoppats på, pulsat i uppförsmyr i tio timmar, haft min första miserabla dag som vände med bisarr tur, haft två middagsdejter med olika grabbgäng och kompassen har varit min bästa vän. Jag har strukit längs svensk-norska gränsen och har gjort ett almenackshörn på den norska kvadraten som flikar in i Sverige och jag har plöjt fyra mil asfalt, allt för att komma till Gäddede där jag är nu. Jag har med andra ord inte hittat en gyllene norsk väg för Gröna bandare, men jag ångrar inget för det!

  

Ripägg
            

11 reaktioner på ”147. Affärn

  1. Hurra! Du är tillbaka! Jag har saknat att läsa dina inlägg 😉 Fina personer är med om fina möten. Det handlar nog inte så mycket om tur 😉 Vandra lugnt! 😉

    Gilla

  2. Vilka slags ägg är det, vet du?

    Skönt att du är tillbaks i affärn, vi är ju så många som har dina skrifter som kvällslektyr.

    Gilla

  3. Tillät mig en inläggsfrossa och har sträckläst! Inser när du säger det att jag förstås borde sparat lite eftersom du säkert försvinner igen!

    Fantastiska bilder, verkligen! Och vilken härlig resa du fick i Norge. Tror du att du kommer se tillbaka på den som signifikant period för vandringen?

    Njut av turen, den är underbar att känna!

    Gilla

    • Du borde ha låtsats att du var en Sonyy Walkman cd-spelare med bufferttid och sparat inläggen.

      Jag vet inte. Jag hade ju gjort annorlunda om jag skulle få gen, men det har varit speciella dagar.

      Gilla

Kommentera

