146. Gäddede

Måndag 12/7 

Att längta till Gäddede är något jag inte tror många gör. Jag har gjort det i några dagar.

Jag har i flera dagar strövat i oledade marker med kompassen som ibland enda hjälpmedel. Det går långsamt, det blir fel, det blir inte alls raka vägen. Jag har ändå gjort långa dagsetapper på drygt tre mil och har känt mig lite trött i kroppen. 

Jag gick genom Norge för att slippa väg, ändå bestämde jag mig igår för att vandra väg, en fem-sex mil totalt för att komma till mitt längtans paradis, Gäddede, snabbare än tänkt. Jag har som man säger köttat dit, tanken är att frossa. Fötterna är trötta, men jag har ätit och druckit gott på Gäddede camping och nu stannar jag bannemig i Sverige! 

          

2 reaktioner på ”146. Gäddede

  1. Ja Du hade ju flyt i Norge skönt att Du klarat alla flöden de varnat för senast det var så här mkt flöde var 1995 vi minns det väl öar låg o flöt i älvarna när bilade upp för bygga våra bopålar i Duved. Go Tur Christina m Calle

    Gilla

Kommentera

