140. Gränsstryk

Tisdag 7/7

Natten blåste och regnade rejält och jag sov på hög höjd. När det regnar på snö när det är varmt blir det snödimma. Jag såg ibland bara 10-20 meter framför mig. Jag trevade mig fram med enbart kompassen till hjälp, spännande och lärorikt. När jag kom ut på andra sidan bergen efter ett pass med mycket snö lättade det. 

Det var blött och halt idag. Det är ett annorlunda fjällandskap här som jag aldrig sett förut. Fascinerande, jag stryker trots allt inte långt från svenska gränsen.  

Ikväll fick jag elda lite. Det var ett tag sedan. Försökte fiska, men nej.  

Morgonutsikt
  
Dagsutsikt
  
Snö. Inte för mycket, inte för lite
      
Se så avslappnat jag sitter där i trädet!

  

Kommentera

