138. I-landsproblem

Största i-landsproblemet just nu är att solen går ner så sent, för vem pallar sitta uppe och glo till efter elva på kvällen?! 

Jag blev kvar i Sverige. Paxade en fin, men ack så vinddrabbad tältplats på 842 meter över havet. Vill man sova fint får man ligga vindpin’t, som jag aldrig brukar säga.

Det ser ut att bli sista fina kvällen på ett tag. Så får det vara.  

     

   

21 reaktioner på ”138. I-landsproblem

  1. Mats, dina bilder blir bara mer o mer gripande. Blev sittande framför renen med V-hornet nästan i trans för att snart drunkna i solnedgångshimlen. Du förmedlar så´na känslor som det är svårt att sätta ord på. Din vandring är sommarens event för många!!!

    Gilla

  2. Tack för din inspiration! Måste ju bara gå ut ett antal dagar själv snart. Nybörjare i sammanhanget, men med sådan här inspiration är det en fröjd med bara tanken att ge mig ut och känna friheten.

    Gilla

  3. Tjena. Bra och trevlig blogg! Ska själv till Sarek i sommar en mindre tur. Men du får nå täckning snart så man får updates! Fina bilder med.

    Gilla

  4. Jag har talat med Mats idag. Han är ännu i Norge med dålig täckning men allt är väl. Nya uppdateringar kan förväntas måndag – tisdag då han är tillbaka i Sverige.

    Liked by 1 person

  5. Tack Mats mor! Tack för din uppdatering. Skönt att veta att allt är bra med honom. Blir ju lite orolig när han inte uppdaterar som han brukar göra. Alltid skönt att bara veta. Säger en främling som inte känner Mats överhuvudtaget, men Mats resa engagerar mig och inspirerar mig, och blir ju undrande. Tack så jättemycket!

    Liked by 1 person

  6. skönt att höra att allt är väl! Vi känner inte varandra men jag blir som flera andra
    lite undrande hur det går för dig. Ser fram mot uppdatering! 😉

    Liked by 1 person

  7. Så skönt att höra att allt är bra! Jag saknar din blogg och alla fina bilder, så jag hoppas som många andra att du snart får täckning igen. Kram!

    Liked by 1 person

  8. Hej Mats! Sååååå gött att höra att allt är väl med dig! Har kollat in lite nu efter att du har kontakt igen, och det ser ut som att du har det bra med go och rejäl mat från snälla människor.

    Liked by 1 person

Kommentera

