137. Hej Norge!

Strax går jag över gränsen. Här börjar kanhända den mest spännande etappen av min vandring. Jag har inte fått tag i någon vettig karta, jag vet inte hur länge jag blir i Norge, jag vet inte vilken väg jag ska gå, hur mobiltäckning är, jag är osäker på hur länge gasen räcker och friluftsbutiken i Storlien har stängt på måndagar och tisdagar, men öppet på söndagar, men idag bommade jag ju det.

Det här kan bli hur bra som helst! Jag har mat för en 10-14 dagar eller så och humöret är prima och kepan på sned! Jag gillar nya etapper och en lagom dos med ovisshet. 

Döm mig inte för hårt att jag fuskar på min Sverigevandring.  

Jag satt ohyggligt många timmar utanför Coop i Storlien idag. Det har varit varmt och jag var osugen på att vandra och på Coop fanns mat och el. Norrmän handlade som vanligt läsk flakvis, och jag undrar om inte deras sockerskatt är kontraproduktiv i bästa motboksstil. 

Hörni, jag hör säkert av mig i dagarna! So long! 

    

Minst sagt!
  

2 reaktioner på ”137. Hej Norge!

  1. Vi sitter nu på altanen i Duved solen har skinit så varm och skön vi åt ute lax o bakad potatis m sallad. Det var kul att se Dig on Duty. Hoppas Norge blir ett fint minne för Dig. Simma lugnt!
    Gasa som i Sverige lagom! Så går det nog vägen.
    Kram Christina m Calle

    Gilla

Kommentera

