136. Calle & Christina

Morbror Calle med Christina hälsar på. 

Släktkavalkad i bloggen! 

I genusperspektiv är det bra typiskt att mostrarna jag träffat har bjudit på mat och min morbror ordnar tekniken. Men jag bryr mig inte för jag är så otroligt tacksam och glad att alla ställer upp och hjälper mig och just idag har jag anledning att vara extra tacksam!

Igår eftermiddag satt jag på Blåhammaren med en trasig kamera. Nu ett dygn senare har jag en ny. Efter att ha ringt runt till några gamla Åre-kollegor kom jag på att Calle och Christina just flyttat till Östersund. De var villiga att hämta ut en ny kamera och köra den till Storlien, de skulle ändå till Duved. 

Jag ser det som tur. Jag tycker om att fota och hade grinat illa med en veckas mobilbilder från vandringen. Hade kameran gått sönder om några dagar hade det dröjt att skaffa en ny. 

Det blev en snabb fika utanför Coop i gassande värme med lite fjällminnen från förr. 

Nu slipar jag stridsyxan och anfaller Norge!

 

5 reaktioner på ”136. Calle & Christina

  1. Toppen att det grejade sig med kameran. Jag ”fuskar” och tar bilder med iPhone 5s men orsaken är att jag oftast vill dela eller skicka bilderna direkt och då är det praktiskt. Annars skulle jag helst vilja ha en bättre kompaktkamera med vidvinkel.
    //Thomas

    Gilla

    • I bra ljus tar nyare iphones riktigt bra bilder, i alla fall när man tar snapshots. Vill man fota helmanuellt, i mörker, raw eller avancerade timerinställingar funkar de inte lika bra. Jag har en fem år gammal iphone där linsglaset har lossnat och hålet ofta är fullt av fickludd.

      Kameran jag köpte nu är en uppdaterad version av den jag hade och samma batterier fungerar på denna så nu har jag tre batterier. Den hör modellen har wifi så jag kan enklare överföra bilder

      Gilla

Kommentera

