135. Frulle

Om två timmar har jag en ny kamera. Mer om det i ett senare inlägg. 

På väg ner från Blåhammaren igår var det i fjällmått mätt ganska mycket mygg. Jag tycker lite synd om fjällovana vandrare jag mött de senaste veckorna som säger att det varit jättemycket mygg. Det har det inte varit. Jag vill varken skrämma dem eller framstå som en besserwisser så jag hoppar över att kommentera saken. 

Imorse gick en dragkedja sönder i mina byxor. Jag tror jag lyckades laga det, men det är lite oroväckande att så mycket går sönder samtidigt. Var jag inte en alldeles förträffligt förnuftig och förståndig man hade jag tagit det som dåliga omen att inte gå in i Norge, men efter elva veckor utan några egentliga motgångar är jag redo, bring it on! Väderprognosen lovar regn i en vecka. 

Idag gick jag till Storlien och åt lyxfrukost vid Coop Extras parkering. Jag åt:

  • 1000g turkisk yoghurt
  • 350g crunchy müsli
  • En ask vindruvor
  • Ett wienerbröd
  • En kanelbulle
  • En kaffe
  • En liter apelsinjuice
  • Ett äpple

Har saknat friska syrliga grejer. 

4 reaktioner på ”135. Frulle

  1. Fältlivet på utrustning brukar vara ca 1 månad och du har klarat nästan tre, det är bra. Långa vandring brukar behöva skor, kläder, kameror och ryggsäckar i utbyte, du är på god väg. Go tur.

    Gilla

    • Hm, jag hoppas ju inte allt behöver kasseras. Jag tänker det beror på hur man använder grejerna och vilken kvalitet de har. Men tur att jag inte har satt någon uttalad budget, och med tanke på att min boendebudget är nollad känns några nyinköp okej.

      Gilla

  2. Saker går sönder. Du ska nog se att när du kommer fram består halva packningens vikt av silvertejp och lim 🙂 Lästips om trasiga prylar och allmänt om långturer: Svålhålet av Mikael Niemi. Kapitlet om ponorister träffar långturernas charm och vedermörd så bra.
    Fortsätt med turkisk youghurt till frukost, då kanske du inte förlorar alltför mycket vikt under sista delen av turen. Den avnjutes bäst med massor av flytande honung.

    Gilla

    • Auch, vi får se i september! Tack för tips!

      Du! Jag ska in i norge strax och har inte lyckats få tag i någon vettig karta. Har du någon stugruttsförslag, eller rätt över fjället för den delen att rekommendera, typ till Gäddede? Kartan på ut.no är nästan omöjlig att navigera på min ipad

      Gilla

Kommentera

