134. Sönder (ett litet rop på hjälp)

Min kamera har gått sönder. Jag har svårt att acceptera bildkvaliteten i min iPhone och jag kommer köpa en ny pocketkamera av liknande modell.

För att slippa vänta till på onsdag eller torsdag på leverans till Storlien så chansar jag och frågar: någon kär läsare som åker till Storlien eller Storulvån på måndag som kan tänka sig plocka upp en kamera i Stockholm innan avfärd? Jag vore evigt tacksam!

EDIT: Jag tror det har ordnat sig.

Dessutom gick mitt tält sönder i en söm igår. Men det gick att laga. Jag satte mig och sydde med fiskrev och jag tror jag är orsaken till sönderheten som spänt för hårt.

image

4 reaktioner på ”134. Sönder (ett litet rop på hjälp)

  1. Så tråkigt med kameran – du som tar så fina bilder. Men fortsätt ”för tusan” fota med mobilen tills det ordnar sig med ny kamera.

    Gilla

  2. Nu har jag för första gången i mitt liv gjort en flerdagars vandring i fjällen. Jag började i Saltoloukta i söndags där jag vilade, laddade och åt gott och tog sedan bussen till Vakkotavare i tisdags för att därifrån vandra Teusajaure – Kaitumjaure – Singi – Kebnekaise. På kebnekaise har jag nu vilat i en dag, imorgon går färden till Nikkaloukta där denna tur slutar. Det var min första men absolut inte sista. Jag är frälst! Vill bo här! Jag sökte som fjällvärd i våras och blev kallad till intervju men åkte aldrig. I efterhand ångrar jag mig men jag vet efter denna vandring lite mer klart vad jag vill och hur jag vill leva. Och jag vill fortsätta vandra. Det är ju helt fantastiskt! Jag ska söka mig norrut i framtiden det är ett som är säkert 😉 Vandra lugnt. Det är mycket snö och stora vattenmängder.

    Gilla

    • Åh, kul att du gillade det! Jag hoppas du bastade i Teusa, det är en bra bastu!

      Sök igen! Det är i regel mycket lättare att få jobb till vintersäsongen eftersom säsongsglappet är större då, många hittar nya jobb mellan.

      Jag ger snön i lappland några veckor på sig att smälta. 🙂

      Gilla

Kommentera

