133. Korv

En märklig natt. Jag har diffusa minnen av att det blåst och regnat kraftigt och jag vaknade med öronproppar i öronen utan att minnas att jag satt i dem. Tanken ”nu går jag till Blåhammaren och äter frukost” klingar bekant. När jag vaknade halv tio imorse var det sol och lite blåst, men allt är torrt och jag kokade min egen gröt.

Igår hittade jag några löst liggande ledkryssbrädor mitt ute på fjället. Jag snitsade till dem och satte dem i arbete.

Idag lunch på Blåhammarens fjällstation, nu har jag besökt alla STFs fjällstationer. I trivsel kommer Blåhammaren på andra plats efter Saltoluokta som är i en överlägsen klass för sig. Jag kunde äta personallunch och fick sällskap av Barbara, en STF-räv som var här den här veckan och gjorde vigselförrättningar typ drop-in-style.

Min syster skriver bra och klokt för ETC om att dra sitt strå till stacken – eller inte – med min vandring som exempel. Eftersom det är familj kan jag ha överseende med de prekära faktafelen om mig. Läs här: http://orebro.etc.se/kronika/drallandets-oslagbara-egenvardeimage

image
För ”sausage” var för långt
image

 

6 reaktioner på ”133. Korv

  1. Jaaa, jag vet och jag skäms! Men jag tittade på det där regnkalla fotot av vår familj från valborgsmäss och tänkte: inte kan han väl ha startat innan dess?

    Gilla

Kommentera

