127. Belgare

2007 åkte jag tåg mellan Örebro och Malmö. Jag satt där i godan ro och tjuvlyssnade på en belgisk vandringsman. Han pratade med en äldre kvinna i sätet bakom mig och hade precis avslutat något liknande som jag gör och gått genom hela Sverige. Jag kom plötsligt och oväntat att tänka på honom igår. Jag sökte i min mail om jag hade delat det med någon, och mycket riktigt hade jag i juli 2007 mailat med min vän Caroline (C. bland kommentarerna i bloggen) om det:

den belgiske vandraren inspirerade mig. nästa sommar är det jag som ska ut och gå! det är nog ingen billig historia om man ska köpa bra skor, väska, sovsäck och stormkök och sånt. jag kan tänka mig att cykla nånstans också. jag brukar ibland tänka på den gången jag och roger cyklade till malmö när vi var 16. det var häftigt.

Caroline frågade i sitt svar om hon fick följa med, eller i alla fall vara med och planera. Jag svarade:

ja, jag tror du får följa med när jag ska ut och gå, så länge du inte har något emot att gå typ tre veckor nonstop? jag inbillar mig att det känns som man gör något meningsfullt när man gör såna grejer. jag känner mig peppad, men risken finns att peppen försvinner till nästa år… 

Det tog bara åtta år. Jag inbillade mig rätt, det känns meningsfullt.
IMG_0561

3 reaktioner på ”127. Belgare

  1. Fantastiskt reminder halvvägs sådär, kan tänkta mig din känsla 🙂
    8 år är inget, det var nu det var meningen att du skulle gå 🙂
    Kul beslut med Norge, tycker som andra att du ska knalla in där.
    Fortsatt trevlig walk!

    //Thomas

    Gilla

  2. Kul, satt faktiskt och tittade på de inscannade bilderna från cykelresan nyligen 🙂
    ”UFO-drycken må vara nyttig….” osv.

    Gilla

Kommentera

