124. Mobilfritt

Måndag 29/6

Som jag trodde var det ganska till helt mobilfritt här, åtminstone de gånger jag har tagit upp telefonen och kollat. Rätt skönt.

Det fortsätter vara rätt knöligt att vandra här omkring med mycket hoppande från sten till sten. Det går lite långsammare än vanligt, annars är det fint. Från Bustvålen gick jag raka vägen över fjället till Skedbrostugan. Jag tänker att det är bra att hålla sig bortom lederna ibland om man vill se fjälldjur. Men det gjorde jag inte idag.

Det känns hemvant att vara i STF-land med Abrahamsson-stugor varannan mil eller så, som är kopior av varandra. Skedbro var till exempel en kopia av Akka-stugan. 

Har känt mig lite trött idag. Tog en tupplur i ett vindskydd, och insåg samtidigt att jag är i Härjedalen nu. 

Inatt tältar jag med en vass sten vid ryggkota 14, några kilometer ovan Tänndalen. Jag hoppas hitta frukt där imorgon. Frukt är nog det jag saknar mest.    

     

Kvällens tältvy
  
Utmana vännerna på plockespång!
  

 

En reaktion på ”124. Mobilfritt

Kommentera

