123. Kroppsligt

Några kroppsliga iakttagelser:

  • Min ena hand  är mer solbränd än den andra.
  • Jag har fått hård hud på framsidan av anklarna från skotungan. 
  • Jag insåg plötsligt att jag blivit ganska mager.
  • Behåringen på mina lår är bortnött av byxorna.
  • Jag har skäggmjäll. Enligt internet hjälper det att vara utomhus mycket. Jag får prova det.      
6 reaktioner på ”123. Kroppsligt

  1. Tänk vad man kan lära sig av internet ändå. Skäggmjäll asså.. Härligt att höra om dina fortsatta äventyr. Det är inspiration och lite som en sommarföljetong.

    Gilla

  2. Själv har jag rivit mig när jag klippte en syrenbuske idag, har fortfarande känningar av nåt slag hälsporre (eller typ-hälsporre) och gravid-svullnar verkligen (ffa benen) så fort det blir minsta varmt…
    / Pust från Skånes landsbygd.

    Liked by 1 person

  3. Nyfiken på om du kommer vandra förbi, eller redan gjort, mina vinterhemtrakter – Fjätervålen, Uckuvålen, Nipfjället, Sömlingshågna… Har stuga däromkring och vore kul att se om du hänger i krokarna. Men du kanske går västerom de bergen.

    Heja dig hur som helst.

    Gilla

    • Genom att kolla kartan kunde jag ju se att du befinner dig lite mer västerut och förmodligen inte går sydöst för att besöka mina fina berg 🙂
      Hur som helst. Jag är pepp på din fortsättning. Synd att du inte vandrar nästa sommar, då ska jag bege mig längs kungsleden.

      Gilla

Kommentera

