122. Rogen

Söndag 28/6

Både tiden och jag har gått långsamt idag. Jag har bränt min högra triceps i solen, jag har lärt mig känna igen en grönbena och fjällen börjar se ut som fjäll ska göra.  

Rogenområdet är oerhört stenigt och ibland ganska ansträngande, speciellt med min just nu onödigt tunga väska. Annars är värmen min största utmaning idag. Jag är glad att jag inte valde att vandra i en mer exotisk del av världen, för det är ju inte ens varmt på riktigt här.

Insekterna börjar vara ihärdiga i skogspartierna, det är mest småflugor och en del mygg. Vissa myggor är snabbare än andra och de som är smarta anfaller bakifrån. Flugorna verkar inte riktigt veta vad de vill göra med mig och störtlandar lite här och var helt på måfå. 

Sofia skulle tillbaka och jobba idag så det blev en tidig start imorse och ett ganska sent avslut. Jag ville tälta uppe på det insektsfria fjället, inte i skogen, så jag gick tills jag hittade ett. Det blev toppen av Bustvålen. När jag kom upp blåste det väldiga mängder blåst och jag kom på att mina vattenflaskor var tomma. 

Nu tältning bakom bautasten med färskt hämtvatten 400 höjdmeter längre ner. Ett plötsligt skyfall och en stormattack pågick i tio minuter innan allt blev helt, helt stilla. 

Har någon sett Stanley?
                  
Övervakad.
     

    6 reaktioner på ”122. Rogen

        • Snart är skägget rätt hipstrigt också du…
          En solhatt kanske skulle vara bra, en sån där som täcker hela skallen och har som en liten cape på sig som också skyddar nacken… så behöver inte nån del av huvet bli bränt liksom.

          Förresten, om det hjälper att vara ute om man har skäggmjäll så borde det rimligtvis inte vara skäggmjäll du har?

          Gilla

        • Näe, men det känns ju orimligt… Men du kanske får testa att inte gå in nånstans, överhuvudtaget, nångång.

          Gilla

    Kommentera

