120. Bildvisning

Jag har ikväll haft mitt första lilla föredrag om min vandring här på Grövelsjöns Fjällstation. Med tanke på att jag är extremt oerfaren på liknande grejer och att jag inte hade så mycket tid att förbereda mig på så tycker jag det gick bra. Lite lagom nervöst och nog lite osammanhängande ibland, men på det stora hela en kul grej och något jag vill bli bättre på. Typ tjugo lyssnade. Och lika många tittade. 

Igår och idag har jag inte gjort mycket. Ätit. Tagit min vandrings andra dusch. Pratat med gäster och personal. Köpt en kompass. Och en flap jack. Förberett mig. Mött ännu en långvandrare, Staffan, som planerar vandra i ett helt år nästa år. Bernhard kom också ikapp mig idag, vi hade en fin middagsdate med kloka samtal om liv och inspiration. 

Jag har valt att sova i tält, sover bättre så nu.

Imorgon bitti fortsätter jag norrut. Har en känsla av att mobiltäckning kommer vara en bristvara framöver. 

   
    

Vandrare. Bra folk.
  
STF har genom tiderna haft dille på att sätta sin logotype på det mesta och på Grövelsjön har man dille på furu. Såhär ser kombinationen ut.
  
Dille, sa jag!
 

6 reaktioner på ”120. Bildvisning

  1. Härligt med en ”reser” innan set beger sig med den andra halvan.
    Jag hade gärna lyssnat på din berättelse så här långt! Kanske får jag höra hela sen på nåt sätt??
    Mibilsignalen tryter nog som sagt men jag är med dig, telefonen tjuter när nästa inlägg eller kommentar kommer 🙂
    Lycka till igen då!
    //Thomas

    Gilla

    • Vi får se hur framtiden ser ut. Jag har som sagt inte gjort så mycket sådant förut, men jag kommer nog försöka mig på att göra det några gånger till uppåt landet.

      Gilla

  2. hade gärna kommit och lyssnat på dig trots att jag noga följt dina inlägg….
    Är med dig i tanken på kommande vandringar utan ev täckning,
    tat´lugnt!

    Liked by 1 person

  3. Vi åker till Grövelsjön på lördag. Med i sällskapet är min min man, vår inte än 9 månaders lille bäbis och min mans två äldre barn som är 8 och 11. Ska bli roligt att introducera dem för fjällvärlden! Vi kommer bo i stuga och göra små korta utflykter. Gott så som start för några som aldrig varit i den delen av världen förut, hoppas det ska ge dem mersmak! Fortsatt god tur på din resa!

    Liked by 1 person

Kommentera

