117. Bloggnamn

Även om det var en lång tankeprocess med mycket tid att fundera så spenderade jag egentligen väldigt lite effektiv tid i planerandet av min vandring, det fanns inte så mycket att planera. Två saker som tog orimligt mycket tid i förhållande till nödvändighet var att lära mig några finurliga knopar och att komma på en bloggtitel. 

Här är ett urval av seriösa och oseriösa bloggtitelförslag som varit på tapeten. Alla är inte mina, andra har hjälpt till. 

Ogillar du taffliga ordvitsar eller rodnar du av ekivoka buskisskämt, sluta läs nu! 

  • Gåttgåttigåttgått
  • Sagan om luffet
  • Mannen som kom när han gick – med vandring som böjelse
  • Ledgång
  • Fotskred
  • Med fötter på rötter
  • Expedition Fot
  • Gått ut!!
  • PåLeg
  • Led i fred
  • Mannen som gick när han kom – typiskt karlar!
  • Gång-gång!
  • Går det så går det 
  • Mats-spats
  • Mats-trask
  • Från Smygerös till Trerikshuk
  • Mandraren – en ensamvandrares frustrationer 
  • Mats Gong
  • Smyg till rös

Det blev ändå en sistaminutengrej och inget förslag kändes egentligen klockrent. Men nu är en sägen i görningen! 

Spånggång
6 reaktioner på ”117. Bloggnamn

  1. Skröna? Näe det kan jag inte fatta alls.
    Du om någon är väl i högsta grad levande,
    det känns väldigt mycket som äkta känslor det du
    skriver och gör.
    Yvonne

    Gilla

    • Jag tänker att människor jag möter längs vägen kommer referera till mig som han som gick genom Sverige. Många kommer inte veta mer än så och kommer kanske skapa en osann verklighet utifrån det.

      Gilla

      • Nä, högst respektfullt och intressant för alla som gillar ”outdoorlivet” tror jag. Du kommer att ha ett gediget material i din blogg som blir mycket komplett och snyggt med all din dokumentation – gissar du kan föreläsa lite om du skulle vilja senare. Jag skulle lätt vilja lyssna i timtal om din vandring! 😉👌

        Gilla

Kommentera

