115. Urskog

Efter en rejält lång förmiddag vid tältet och mitt kallaste dopp hittills lämnade jag igår Njupeskär och Fulufjället för Gördalen där en helgöppen servering fanns, men den var såklart stängd, måndag som det var. Därifrån tog jag mig upp på Drevfjället där allt kändes lite kallare och blötare. Det småregnade en del under kvällen, men det var inget som inte lite kroppsvärme kunde hantera. På Drevfjället stannade jag och lånade fyra väggar och ett tak, natten bestod av ösregn. 

I Drevdalen delade sig Kungsleden, jag valde den västra, mer fjällnära leden genom naturreservatet. Har gått genom en häftig urskog idag, Dalarnas största (ja, jag är fortfarande i Dalarna märkligt nog).

All god mat är slut. Jag handlade senast på riktigt i Mora och har burit tungt för att se hur långt maten räcker, lite som ett test inför fjällen. Den räcker ett tag till, men jag är nu utan choklad, smör och blåbärssoppepulver till gröten, sånt som gör livet drägligt. Idag åt jag falafelsmet som jag kokade. Inser att jag hittills har varit bortskämd med matbutiker.

Jag har också varit kreativ och har satt en ögla längst ner på min vandringskäpp i vilken jag kan fästa vattenflaskan med en karbinhake, och sedär, jag kan fiska upp vatten utan att behöva böja mig ner! Käppen fungerar även bra som selfiestick. Tips från mig till dig!

   
  

Mina favoriter just nu.
    
På rätt väg!
        

Din mossa!!
    
Nej, jag går inte med flaskan där hela tiden
 

4 reaktioner på ”115. Urskog

  1. mina favoriter också ! Har kort från Dalsland på dessa små underverk,men minns inte vad de heter.
    Har gått med Västkuststiftelsen många gånger och då kan man välja att gå med Nördar obs! med positivt tonfall,
    som kan allt inom vissa områden och då lärde jag mig denna… för länge sen… men har inte prata om den så mycket 😉
    så då har man det inte ens på tungan…kanske någon som vet?

    Gilla

Kommentera

