111. Ja må jag leva

Yep, idag är det min födelsedag, jag fyller 35. Det kan man inte tro, ska ni säga då, men jodå, jag har bevis.

Jag har inte haft många födelsedagar som jag har mått och levat såhär bra som jag gör i år. Med det sagt har jag inte mått dåligt alla andra födelsedagar. Skjut mig på skottkärran vettja! Dub step hurra! 

Jag har firat med att gå, mobilfritt och i rätt bra väder, på Fulufjället.  

Låt mig presentera Evertbergs hembygdsförening! Tack för finsång! 

Varva digistivekex med Finn Crisps och kavelgris, fyll med smör och pesto, garnera med broccoli och i med ljusen.. Klart!
  

17 reaktioner på ”111. Ja må jag leva

  1. Vilken smarrig tårta – så här på avstånd… Kan riktigt känna svaveloset. Som konditor har du nog svårt att få jobb. Men som glad kreatör. Grattis!!!

    Gilla

  2. Grattis på födelsedagen!

    Något om sången: Noterade du de glada damernas nasala diftonger i sången? Älvdalskans (eller bara Dalskans, som skiljer sig helt från dalmålen som i sin tur är indelade i äkta dalmål och bergslagsmål) diftonger, som får språkforskare över hela Europa att gå igång på ett närmast generande sätt (det är ohyggligt arkaiskt, med några få undantag slutade man använda såna där diftonger under tidig medeltiden i fornnordiskan), följer med in i svenskan på ett mycket karakteristiskt sätt.

    Gilla

  3. Åhh jag har varit bortrest och kom precis hem.
    Massor av grattis och vilken kul tårta.
    Kavelgris? Något lokalt tunnbröd gissar jag.
    Tack för fina inlägg och ljuvliga bilder.
    Hoppas på fortsatt fin vandring för din del.
    Min börjar inte förrän 16 aug…..
    Yvonne

    Gilla

  4. Grattis i efterskott! Vad lustigt: jag är också av årsmodell 1980, och född dagen efter, den 22 juni 🙂 Fortsätter mitt ikapp-läsande nu…

    Gilla

Kommentera

