109. Midsommar

Det är midsommar. Björkarna är fortfarande i knoppstadiet och imorse var det fyra grader varmt och sol. Nordlig vind. Jag befinner mig på 805 meter över havet och kan se milslångt. På sina ställen ligger smutsig snö i drivor. I fjällen är det fortfarande tidig vår. Jag är äntligen här! 

Från Sälen by gick jag en sumpig skoterled upp, upp, upp tills jag kom till alla fancy skidhotell vid trädgränsen. Här börjar Södra kungsleden. Jag var på gott humör och kände fjällenergi så jag traskade över ett dimhöljt fjäll till 23-tiden på kvällen. Övernattade i Östfjällsstugan. Tar en lugn förmiddag idag och pratar med strosare som passerar stugan eller som stannar här och fikar. 

Midsommar kommer firas någonstans på fjället, där det passar. Förmodligen ensam. 

Eventuellt försvinner jag in i mobillöst land till och från framöver. Jag kommer fortsätta skriva dagligen och posta en drös med inlägg där internetstrålningen når mig. 

Skål!

    

Titta, snö!
               

 

12 reaktioner på ”109. Midsommar

  1. Fin natur och jordgubbar är väl midsommar i allra högsta grad. Hoppas du får en skön helg utan regn där ute i obygden 😀.

    Gilla

  2. Hoppas du tänkt på att ta med dej en liten nubbe. Den hör till denna urgamla tradition. Gla misssommar o God Tur in i fjällvärldden!!!

    Gilla

    • Njä, är inte så mycket för starksprit. Stod utanför systemet i Sälen igår, men kände inget sug. Midsommaren är god trots detta. Hoppas din dag varit god!

      Gilla

  3. Lycka till i obygden. Må leden vara välmärkt, myrarna hyggligt torra, kilometrarna korta och mobiltäckning förekomma. Ser fram mot nästa uppdatering!

    Gilla

Kommentera

