104. Tomas

Tomas från Mora hälsar. 

Inför min vandring har jag undvikit att läsa om och prata med människor som gjort liknande saker. Jag ville planera själv och uppleva helt på egen hand. Men när jag i Mora fick höra talas om en man som gått runt hela Sverige för en massa år sedan ville jag ju träffa honom. 

Hans fru jobbade på turistbyrån och hon ringde ner Tomas på två röda. Vi satt en stund i deras lunchrum och delade erfarenheter. 

Där jag känner att jag har orimligt få motgångar var Tomas med kompanjons vandring kantad av dem. Fötter ruttnade, nageltrång opererades och det var den värsta myggsommaren på 117 år. Pengar tog slut och de tvingades någon dag göra en dagsetapp på 11 mil för att kunna laga de högerfotsnedslitna skorna.

Tomas hade helt enkelt väldigt många erfarenheter inte många människor har.  

 

Kommentera

