089. Gruvdrift

I ett villakvarter i Smedjebacken hittade jag Lottas krog och café, ett hemmahos-ställe med fullständiga rättigheter och ytterfilé. Jag unnade mig åtminstone matmässigt och bjussades sedan på kaffe och tårta.

Jag gick vidare på Sméleden som fortsatte kräva karta, men har hittills gått på grusväg. 

Jag uppgraderade mitt jakttornsboende till utkikstornet vid Stollbergets gruva. Jag kan se Ludvika härifrån. Fint ska det va!

 

Lottas crib
  
  
Lotta and the gang.
   
Se, en tydlig markering!
  
Sväng här
  
Regnet kom ömsomt
        
Nattens sovplats
   
   

 

9 reaktioner på ”089. Gruvdrift

      • Första tanken som for genom huvudet var att mäta tiden mellan kast och ljud för att räkna ut höjden. Jag mätte fram 4,2s och när jag fick fram svaret så slog det mig att du gjort samma sak och dessutom räknat med ljudets fördröjning? Jag trodde först att du läst det på nåt plakat eller så.
        Så, nu har jag läst igenom bloggen och kryssat i att jag vill ha meddelande om alla uppdateringar. Ser fram emot ett par månaders rolig läsning. Jag gillar äventyrsböcker och vad kan vara bättre än en fullt pågående sannhistoria?

        Gilla

  1. Hur håller man sig road när man är ute på ett sådant här äventyr? Alltså på kvällen när man slagit läger? Har du lämnat ett spår med pocket-böcker efter dig i vindskydden du har passerat? 😉

    Gilla

    • Oj, det finns mycket att göra. ”Vardagssysslorna” som att laga mat, diska, hugga ved, elda, sätta upp tält, hämta vatten och så tar rätt lång tid. Och finns det gruvhål att kasta sten i så gör jag det. Ibland måste saker lagas. Ibland är jag trött och somnar tidigt. Ibland kollar jag in mitt närområde utan väska. Ibland går jag till sent på kvällen. Ibland har jag bra mottagning och batteri och surfar och chattar. Och bloggar och fixar med bilder också. Den bok jag hade med mig eldade jag upp. 🙂

      Gilla

  2. Du lever det det ursprungliga livet!
    ja förutom bruket av ”ettor och nollor” då
    har du testat röksignaler eller morse?

    Gilla

Kommentera

