084. The Mountains laws trail

Happ, då var Bergslagsleden avklarad och jag befinner mig nu på Malingsbo-Klotenrundan påväg till Sméleden i Dalarna imorgon. Enligt ryktet ska det finnas kartor gömda till mig längs vägen och i bästa fall även ett visum till Gagnef kommun. Känns bra att börja på något nytt och avsluta något gammalt. Bergslagsleden har varit riktigt fin, bra markerad, bra dragning, bra vindskydd med ved nästan överallt. En hel del blöta stigar, men det hör till. Tur att jag har rejäla kängor!

Med sommaren kommer insekter på gott och ont. Mygg etc, hej!

Jag fick även trevligt bloggsällskap av Magnus idag och just nu tältar vi på en klippkant strax utanför Kloten. I vindskyddet vi tänkte bo satt två stackars grabbar som varit ute och gått från Malingsbo och hamnat fel och kom tillbaka till Malingsbo efter sex timmar. De tog då bilen till Kloten och gick tre kilometer till. De lagade mat när vi kom – maskrosrötter. De var ute på en rolig bushcraftwalkabout eller något i den stilen. 

            

 

7 reaktioner på ”084. The Mountains laws trail

  1. Hej Mats! Jag har precis plöjt igenom alla dina inlägg med stort nöje! Fantastiskt inspirerande och mycket fina bilder. Jag som befinner mig i USA nuförtiden får lite extra längtan hem till vackra Sverige. Lycka till på din fortsatta vandring!
    /Saltå-Madeleines kompis Hilda

    Gilla

Kommentera

