083. Packa

Jag känner mig nog alldeles för hemmastadd som vandrare nu, för när jag handlade igår glömde jag för en stund bort att allt skulle få plats i väskan och att jag skulle bära allt. Det blev helt enkelt tungt. Och mycket. Jag satt på gräsplätten i Kopparbergs centrum en bra stund och packade om, men fick ändå gå med en kasse i handen. Jag hämtade dessutom ut nya skor och lite småprylar jag hade beställt.

Planen var att bara gå till nästa vindskydd, men det var för skabbigt och mycket folk så jag fortsatte. Skogen var mörk och våt och sluttande uppåt och tältplats var svårfunnen, så jag fick kvällsvandra och hamnade precis i närheten av Gillersklack, där sista etappen av Bergslagsleden tar vid för mig.

Vid finngruvans utsiktsplats drabbades jag av en förfärlig solnedgång, otur!

Nu väntar jag på bloggsällskap uppe på Gillersklacks höjd medan jag äter upp all tung mat.

Sveriges vackraste socialkontor?
  
            
Perspektiv
 

9 reaktioner på ”083. Packa

    • Ja, men svårt att veta eftersom jag gått sicksack. Men på kartan ser det inte ut att vara en tredjedel, men när jag mäter fågelvägen med ett mätverktyg blir det ganska exakt 1/3. Samma sak om jag söker bilvägen med google. Märkligt.

      Gilla

  1. Kul med nya skor! Det är morgonens höjdpunkt när man ser att du skrivit ett nytt inlägg. Pepp pepp!

    Kan du uppskatta redan nu hur långt du kommer behöva gå (i snitt) mellan varje proviantering när du kommit lite mer norrut?

    Gilla

  2. Det kan man kalla perspektiv! Det tar ett bra tag den sträckan med bil så jag beundrar starkt din vandringsförmåga. Jag tycker jag går mycket men din resa skulle jag inte klara.
    Ha en bra fredag och en riktigt bra helg, på återhörande! 🙂

    //Thomas

    Liked by 1 person

  3. Att mäta Sverige på längden: Sverige är ett påfallande i nord-syd led avlångt land. Många kartor bygger på Mercators projektion. Mercator -kartor tar ingen hänsyn till att jorden är rund. Således blir planeten större ju närmare polerna man kommer. Innebörden är till exempel att på en Mercatorkarta blir Skandinavien lika stor eller större än den indiska subkontinenten när den i själva verket är flera gånger mindre. Jag misstänker att den karttjänst som används lurar oss – en mil blir på kartan ju längre norrut man kommer. Skorna ser snabba ut. Skål och trevlig helg!

    Gilla

Kommentera

