082. Sommar

Det blev sommar! Fortfarande blåsigt, men varmt och liksom en annan känsla.

Jag hängde mig kvar rätt länge vid min tältplats imorse och satt ute i bara shorts och drällde lite. Jag gick sedan till Stjärnfors och tog en fika med Rafael som satt där, en glad belgisk speleman, långvandrare och strumptorkare som hade gått nästan hela Bergslagsleden på tio dagar.

Därifrån knallade jag vidare till Kopparberg för en ny dos av proviant, apparaturladdning, fulpizza och civilisation, och här sitter jag nu på Akropolis pizzeria.

Kvällen mulnade igen.
                   

Beetle fun ride 

9 reaktioner på ”082. Sommar

  1. Brukar inte kommentera, men denna blogg andas en sådan härlig känsla så jag kan inte låta bli. Lycka till och jag kommer att följa dig så lång du nu kommer.

    Gilla

  2. Ny dag, nya äventyr! Ditt bloggande gav bränsle åt att faktiskt uppdatera min egen blogg efter varje äventyr
    jerkbaits.blogg.se

    Hoppas vädret är med dig nu och att sommaren faktiskt stannar!

    //Thomas

    Gilla

  3. ja, det är inte lätt att hitta bra lunch i Kopparberg. Det finns en acceptabel Kinesrestaurang lite högre upp i samhället. När jag tänker efter är nog nästa acceptabla lunchrestaurang ”Strand” i Mora, om du går den vägen. Om du inte har något emot fulpizza finns alltid Pizzeria Jerusalem i Mockfjärd. Återigen – Kopparberg; Jag såg härom veckan att Gillerklack har lunch numera, dock inte hunnit in där.

    Gilla

    • Fint samhälle, men det kändes lite sömnigt. Fulpizza kan vara rätt trevligt, man får ett bra tvärsnitt av befolkningen och man kan sitta länge och lukta illa utan att vara i vägen.

      Liked by 1 person

Kommentera

