081. Folk

När jag sist gick ut att vandra, mötte jag bland många andra EN MASSA TREVLIGT FOLK!

Jag stannar och pratar med människor nästan varje dag. Några hedras med ett eget inlägg i bloggen, andra nämns bara i förbigående, en del hamnar enbart på bild i min kamera och några bara i mitt minne.

Många är nyfikna på mig, en del har saker att berätta, andra är avundsjuka. Vissa är konfunderade och många undrar hur många skor jag kommer slita ut. Men alla är trevliga, snälla och hjälpsamma. Många bjuder på kaffe, andra på kakor, korv, gyros, öl, våfflor, banan, fisk eller soppa. En del visar vägen och ger tips, andra tycker bara att det är kul att prata lite. Flera läsare hör också av sig genom bloggen med glada kommentarer eller goda råd.

Tack alla trevliga människor! Ni förgyller den här redan fantastiska vandringen!

Här är några som inte förevigats med ett eget inlägg i bloggen men som har betytt minst lika mycket!

  

Kommentera

