077. Anna

Anna från Mariestad hälsade på. 

Mitt första riktiga vandringssällskap sedan första veckan i Skåne var Anna. Hon läser landskapsvård och hänkade med under tre fantastiskt roliga dagar.  

Jag har tidigare nischat min allmänbildning till finurliga kortkommandon på datorn, videografik, populärkultur och roliga löpartävlingar. I ämnet skog och natur är jag förmodligen inte smartare än en lagomduktig femteklassare. Anna var tvärtom, hon kan en hel massa om precis allt som växer, speciellt träd. Jag önskar att jag mindes hälften av vad hon berättade, det hade nog räckt, istället minns jag allt! Det finns bara ett litet självförvållat problem med all min nya kunskap… Redan första dagen bad jag Anna att hon någon gång under vår vandring skulle ljuga ihop en fun fact om naturen för att se om jag kunde avslöja bluffen. Om hon gjorde det eller inte vet jag fortfarande inte.
   

  

Gökärt, wtf!
   

10 reaktioner på ”077. Anna

  1. Vad har du inte gjort; ljugit ihop en fun fact eller avslöjat bluffen, bluffen om vad? Om naturen?
    En som aldrig frågat förr.
    Ser väldigt mysig ut, hon, Anna.
    Är fortfarande så kul att läsa dina inlägg. Har utvecklats till ett beroende, känns det som.

    Gilla

  2. En gång i tiden berättade jag för Jonas att det fanns miniatyr albino-älgar på Vinön. Numer tror jag nästan på det själv.

    Gilla

  3. Roligt att följa dej Mast(felskrivning p.g.a son).
    Gökörten påminner om en kolibri,Du har inte gått söderut väl?
    Tack för att man får följa din resa här.

    Gilla

Kommentera

