075. Hedlunds

Familjen Hedlund i Dyltabruk hälsade jag på.

Min syster Helena har med sin man tre fantastiska pojkar, tre hönor och en tupp. Det är en fin liten familj i ett fint litet torp där barnen springer runt på gården och är kreativa, sitter och skriver, leker egna lekar eller bara går och dräller och har det bra, så som jag minns att jag och mina syskon gjorde när vi var små. Att spela spel på klösbräda iPad som sysselsättningsform finns inte här, barnen aktiverar sig själva. Jag är ingen detvarbättreförr-anhängare, men jag börjar tro att den här sortens barndomar är allt mer ovanliga, och om det är så var det bannemig bättre förr! 

  

Jonas, Helena, Sture, Stig och Allan
   
    

 

4 reaktioner på ”075. Hedlunds

  1. Heeeej syster Helena, vad fint ni verkar bo!

    Mats: Gött att höra att du inte tröttnat 🙂 Är snart redo för en liten tur i skogen själv snart, kom över ett billigt trangiakök och en 60L ryggsäck i helgen så nu är fullkittad! Skall nog orka med 1-2 kilometer in i skogen innan jag slår upp tältet 😉

    Liked by 1 person

  2. Nä ingen ipad här men det blev en beg ipod touch i lördags ändå till Allan. Tack för tipset men så var väl den barndomen förstörd.. Har dock följt ditt råd och låst det mesta så han bara kan filma och förhoppningsvis ge oss jobb i framtiden 🙂

    Gilla

Kommentera

