074. Vaskvila

Idag, en hel dag utan mer än nödvändig rörelse. Skönt, men konstigt. Något i mig vill börja vandra igen. Dagen har gått åt att äta, leka med syskonbarn, tvätta, gå igenom packningen, duscha och impregnera skaljacka och regnbyxor. Vi tog en kortare promenad i foppatofflor till Dyltabruks herrgård där man bland annat var före Falun med Falu rödfärg. Jag har även beställt ett par nya skor till Kopparberg som jag passerar i slutet av nästa vecka.

Min svullna tå har lagt sig lite. Jag tror det är skon som gett ett lätt, lätt tryck där som skapat irritation, för det gör inte ont när jag böjer tån. Att gå går bra, men det gör ont när jag trampar på en sten just under tån eller sparkar i något. En skooperation och nya skor borde göra skillnad. Jag är ändå glad det första dåligt onda jag känt är i en obetydlig tå, även om det kan solka en nog så mycket.

Det har varit skönt med en liten paus och värme och vardag, men i helgen kanske jag kan berätta varför stugvärme är vandrarens värsta fiende.

Imorgon, norrut! 

 

Jag är oförskämt ren.
  
Rödfärgens faders sjö.
  
Planering
   

2 reaktioner på ”074. Vaskvila

Kommentera

