073. Allan

Allan från Kilsbergstrakten hälsar.

Jag hade just ätit min sista sked gröt när jag fick syn på Allan, han var ute och stal orangefärgade stolpar från leden och hade redan hunnit knycka två. Jag sa åt honom på skarpen att det inte var rätt och han lovade att sätta tillbaka dem och passade samtidigt på att sätta upp lite nya skyltar. 

Det var roligt att träffa en som sköter om lederna efter att ha gått på dem i flera veckor. Allan representerade Svenska turistföreningen och hade hand om etapp 9 av Bergslagsleden. Det var inte han som målade stolparna, men jag fick veta att träden målades med pensel och färg och inte med spray. Fun facts för en låglandsvandrare!

  

7 reaktioner på ”073. Allan

  1. Jag känner mig aningen tragisk när jag erkänner att jag faktiskt tyckte att det var nyttig information som berikade mitt liv en aning.

    Gilla

    • Inte nog med det, på Bergslagsleden slipar de barken på tallarna innan de målar så den inte ska falla av lika fort! Där ligger skåneleden i lä. Finns iofs inte så många tallar där.

      Gilla

      • Bergslagsledsskötarna ska alltid vara bättre än oss i Skåne. Så har det alltid varit och kommer så förbli. Vi är lite avundsjuka men inte missunnsamma.

        Gilla

  2. hej!
    idag är det 29 maj och jag har läst hela din blogg, skrivit några kommentarer, får du hintar om nya inlägg till gamla inlägg?
    kul, intressant och lite avis är jag men varför du går är ju inte svårt att förstå, det är ju livet
    Att se figurer i skogen är bara berikande gör också att man glömmer ev trötthet…växter, blommor är det något att snöa in på ?
    nyfiken på fortsättningen 😉

    Gilla

    • Vad glad jag blir! Kul! Men jag vet inte riktigt om jag förstår vad du menar med hintar om nya inlägg?

      Jag önskar jag var bättre på framförallt fåglar, men än känner jag inget behov av insnöning. Kanske kommer. 🙂

      Gilla

Kommentera

