072. Inomhus

En vägdag. Från tältplatsen tog jag mig ner och upp till Kilsbergens toppstuga och därifrån väg via byarna Klockhammar, Ullavi och Kil till syster Hedlund-familjen i Dyltabruk norr om Örebro. På vägen mötte jag först två herrar som blev tre, jag fick en saffransbulle och lärdom om bygd, djur och blåbär. Jag blev även bykändis på Klockhammar bysida, klockhammar.se där man kan läsa fina ord om mina apostlahästar.

I Dyltabruk har jag min första heldagsvila och första inomhusnatten i uppvärmt hus. Ovanan är stor och det känns nästan lite fubbigt.   

Jag har på något sätt lyckats stuka min ringtå som är svullen och ömmar lite, vet inte hur eller varför och önskar den låtit bli.   

Tore, Kjell och Sven, livsnjutare!
  
Kilsbergens topp
  
Det säger en hel del om ett samhälle när man väljer att pynta brevlådehyllan med blomster. Riktigt vad vet jag inte.
  
  
Medelst en apparatur för internetvågor skola den läskunnige kunna insupa lärdom om undertecknad .
 

2 reaktioner på ”072. Inomhus

Kommentera

