071. Troll

Ibland får jag frågan om jag inte är rädd när jag är ute såhär. Jag, med en fil.kand och ett välslipat förnuft är väl inte rädd för skogen, hade jag kunnat sagt, men säger något mycket mer artigt. Men jag är inte rädd, för inte mycket kan hända mig här. Troll finns till exempel inte, det har man bevisat. Och som klyschan och sanningen säger är det faktiskt i städerna farligheterna händer. Djur skulle aldrig sätta sig i en plåtlåda på 1500 kilo och köra runt i hög fart med revolvrar i handskfacket. Tror jag.

Men när man går ensam i skogen liiite för länge börjar man se saker, sådant som mitt ypperliga förnuft och fina utbildning kan avfärda som tramsiga naturkuriositeter, men som jag tror faktiskt kan ge en liten förståelse för gamla tiders folktro. 

   
          

Wilson…? Nä, herr Lundhag!
 

16 reaktioner på ”071. Troll

  1. Haha, redan efter första bilden så tänkte jag ”Måste skriva en kommentar: ”Wiiiiiiiiiiiiilsoooon!”, men du hann med det redan i inlägget…

    Får hoppas jag hinner ta mig ut innan du traskat iväg alldeles för långt, måste ju prova mina nya leksaker 🙂

    Gilla

    • Haha, såklart. Men jag tror faktiskt det är naturligt att ”skapa sällskap” i ensamhet.

      Ja, det borde du. Nu är jag lite uppbokad till på tisdag, men är kvar på bergslagsleden fram till helgen nästa vecka tror jag.

      Gilla

  2. Spännande blogg, håller på att läsa igenom alla inlägg. 🙂
    Ser fram mot nästa inlägg.
    Jag ska gå Rondanestien i höst, från Oslo vid operan till Hjerkinn i Rondane och det är många som tycker det är långt (ca 43 mil), men det är ju bara en liten del av din vandring. Du är en inspiration för mitt (lilla) äventyr!

    Gilla

  3. Du är otrolig Mats, vilket äventyr du är ute på! Kul att följa din vandring i ord och bild!

    //Inga (moster)

    Gilla

  4. En tillfällighet att jag hittade din blogg på utsidan.se. Så häftigt ! Blir nästan lite avundsjuk. Ska följa och se

    Gilla

  5. Jag hittade också din härliga blogg från utsidan.se. Mycket underhållande läsning. Du förgyllde större delen av min arbetsdag.. 🙂 Tyvärr har jag nu läst allt. Ska bli roligt att följa dig på resten av vägen. Hur ser du nu på varför du går?

    Gilla

Kommentera

