069. Andreas

Jag har endast mött två andra långvandrare på min långvandring. Fredrik förra veckan var en av dem och idag mötte jag Andreas. Roligt nog står dessa två i total kontrast till varandra. Fredrik hamnar i tungviktsklassen med bland annat en 10-litershink, en liter whiskey och tre par byxor i väskan vilket landade på dryga 30 kilo.

Andreas tillhör lättviktsklassen där varje detalj är genomtänkt för att vara så lätt och praktisk som möjlig. Han var ute och gick hela Bergslagsleden i njutbart tempo under 27 dagar, sov i hängmatta och åt mycket torkad mat. Packvikt, 6,5 kilo om jag minns rätt. Det han saknade mest på sin vandring var ett ryggstöd och typiskt nog fick han ett på posten samma dag han gav sig av. 

Det var inte bara Andreas packning som var minimalistisk, utan hela hans levnadssätt. Bland annat valde han att bo i husvagn året om med inte mer ägodelar än nödvändigt. Till följd av det här tänket var han tydligen en jävel på att effektivisera på jobbet också.

Intressant och paradoxalt nog hade Andreas även en samlarsjäl, förut var det film och biobiljetter och nu bara biobiljetter. 

I den här gramstriden förlorar jag med en sisådär 7-8 kilo. 

Tack för ett roligt möte i skogen!

Andreas bloggar på
http://ettenklareliv.se
och
http://underentarp.se

  

3 reaktioner på ”069. Andreas

  1. Det var väldigt kul att träffa dig Mats. Min grundpackning väger ca 6,5 kilo, men det jag har haft med mig på denna vandring var omkring 8 kg, framförallt extra kläder. Sen mat på det och ryggsäcken har vägt runt 14-15 kg under vandringen.

    Idag avbröt jag vandringen i Sixtorp. Dels på grund av att jag började bli riktigt sliten, trots mitt långsamma tempo. Och så ska ju inte vädret vara det bästa de närmaste dagarna. De sista 5 etapperna och ca 10 milen tar jag vid ett annat tillfälle.

    Lycka till med din fortsatta vandring 🙂

    Gilla

Kommentera

