067. Resumé

Jag har fått några nya läsare, hej! Här kommer en resumé till er:

Jag doppade foten i blasket vid Smygehuk den 22 april och sköt sedan iväg startraketen. Fötterna fick sedan fart på Skåneledens nord-syd-etapper och när jag nådde taket drabbade jag Hallandsleden istället. Här fick jag för mig att jag ville testa pilgrimslivet och gav mig in på Nydalaleden i Småland – big mistake! Tråkig dragning och dåligt skyltat. Jag letade mig istället fram med karta i Smålands grusvägslabyrint, men traskade också på en gammal banvall och rakt genom Store mosse. Det var ungefär här jag började bli bjuden på kaffe och käk av vänligt folk jag mötte. Härligt!

När jag äntligen lämnat Småland och kom ut på markerade leder igen var det Södra och Västra Vätternleden som gällde i en vecka. Här var det fint, Tiveden äger! 

Nu är jag på mellersta delarna av Bergslagsleden tills jag tar itu med Dalarna om en vecka eller så. 

Jag har haft förvånansvärt få motgångar. Lite blåsor och ömma muskler de första dagarna och nätterna har varit så kalla, så kalla. Det har inte regnat särskilt mycket, åtminstone inte just där jag befunnit mig. Jag trodde jag dog i ett åskoväder, men jag blev bara en erfarenhet rikare. Jag har knappt gått fel alls och humöret har varit bra och blir bättre hela tiden. Livet som friluftsluffare är fantastiskt! Frihet, natur och så alla otroligt trevliga människor jag träffar!

Jag har sett en hord vildsvinsungar, älgar, huggorm och en kamel(!). Jag hoppas på björn. 

Kommentera och fråga gärna om ni känner för’t, kommentarsfältet bör vara öppet utan registrering. 

 

Jag var så oskyldigt blå…
    

…nu är jag härdad och rå.
10 reaktioner på ”067. Resumé

  1. Tack för sammanfattningen! Mina söner följer dig numera oxå. De blev oxå fascinerade! Finns mycket roligt att läsa ikapp genom alla inlägg du gjort, samt titta på alla fina bilder du tagit hitintills! Ha en fin natt o morgondag!

    Liked by 1 person

  2. Hej!
    Vilken trevlig läsning Du bjuder på! Har nu hunnit ifatt alla inlägg sen starten.
    Mycket inspirerande och kul läsning! Dig kommer jag att följa hela vägen.
    Stort lycka till och vem vet, vi kanske ses i Lappland.
    Vonsan.

    Gilla

  3. Ser härligt ut! Vem vet, jag kanske kommer ut och bjuder på fika. Jag tar för givet att du går Smedleden-Gyllbergen-Gagnefs Fäbodstigar upp mot Siljansleden? Göran Appelgren, Borlänge

    Gilla

    • Åh, det får du hemskt gärna göra! 🙂 Du kanske har koll på lederna i Dalarna, jag har inte riktigt rekat dem så noga, men inser att jag snart är där. Finns det kartor att få tag på?

      Gilla

  4. Så festligt med en vandring genom Sverige. När jag fyllde 25 vandrade jag 80 mil tvärs genom Spanien och tänkte nästa sommar fira att jag blivit medelålders (30) med en ensamtur längs kungsleden. Men varför inte gå längs med hela Sverige när jag är 35 eller 40?
    Ser fram emot att följa dina fortsatta strapatser 🙂 Heja heja!

    Gilla

      • Alltså jorden är stor… du finner nog fler leder om du vill vandra mer 😉
        Ok… för en som har haft 30-årskris sedan 18-årsåldern är 30 medelålders. Men nåväl, jag nöjer mig med att säga att jag ska fira mina 30 år i livet med en liten hike längs Kungsleden.

        Har du instagram? Vore trevligt att följa din vandring där.

        Gilla

Kommentera

