066. Närke

Närke är betydligt mycket större än litet. Och det känns väldigt obefolkat, det är fascinerande hur mycket skog det här landet har, och det säger jag redan!

Igår lämnade jag Laxå mag- och sällskapsmätt samt nyhandlad och letade mig tillbaka till Bergslagsleden i en labyrint av stigar och skogsvägar. Jag tog mig till Bäckelids vindskydd där det fanns grillverktyg, porslin, kaffepanna och dessutom ved huggen. Bergslagsleden levererar! Deras app är dessutom otroligt bra.

Jag lagade lax över öppen eld. Natten var varm. Morgonen regnig.

Avklarade dagsmål:

  • Skaffat en Ny vandringskäpp (det är en få förunnad känsla att knalla in i ett mindre svenskt samhälle med en vandringsstav i björk och heja glatt på alla som sneglar åt en. Testa!)
  • Besökte limgruvorna. 
  • Hittat fin tältplats och dödat säkert åtta myggor.   
    Kom på att jag glömde packa fritösen till falafeln.
      
    Getingbo hör utedass till
                 

  

5 reaktioner på ”066. Närke

  1. Väldigt fina bilder du tar. Roligt att se! Dokumentation från trakter inte så många passerar. Kul att se kartbilden oxå så det går att förstå ungefär vilka områden du är i. Hoppas magen mår bra!

    Gilla

    • Det borde vara rätt lätt. Jag såg en karta över området, där en p-plats var utmarkerad på en av de två gruvorna. Den jag var vid är en bit att gå, men helt klart värt ett besök!

      Gilla

  2. Instämmer i att det är kul att se kartbilden så man kan följa resan geografiskt. Om du är kring mindre orter får du gärna zooma ut bilderna lite så att en geografisk analfabet ska slippa ta upp en ny karta.

    Naturen ser grym ut!

    Liked by 1 person

Kommentera

