065. Känslan

Ni vet den där känslan när man vaknar upp på morgonen, går ner till sjön eller bäcken och doppar PET-flaskan i det kalla vattnet och får upp en pissegul, mulldoftande vätska och går tillbaka till tältet för att koka kaffe och gröt, men gasen är kall eller nästan slut och har dålig effekt och det tar sån tid och man pallar inte vänta, så man tänker att i alla fall bubblorna på botten är ju 100 grader, och man häller upp sitt kaffe och så i med gröten i kastrullen och ät och drick och vandra, och när man lite senare på dagen känner sig mer än lovligt orolig i magen tänker man att man BORDE KOKAT VATTNET! Den känslan, den har jag ibland. 


Loka Mull – från jordkällaren i Bergslagen

14 reaktioner på ”065. Känslan

  1. Åh stackare. Går du in i en stad så undersök om du kan hitta nån affär liknande Naturkompaniet eller Apotek. De kanske har ”rengöringsmedel” för vatten. Minns inte var men nån säljer sånt.

    Gilla

  2. Där kom vitsen! Mull känns klart mer household än humus.
    Nästa gång i en vacker framtid får vi stanna runt samma lägereld. Då skall du få ännu mer vrålstarkt kaffe så att du aldrig somnar, utan i detalj kan redogöra för hela äventyret.
    God tur!

    Gilla

  3. Jag har varit magsjuk ute på vandring. Vet ju inte om det berodde på vattnet eller inte. Detta var innan jag köpte vattenfiltret jag idag använder. Då hade jag bara klortabletter. Och idag har jag med mig magsjuketabletter – i fall att det skulle hända igen – blä och urk 🙂 🙂 🙂

    Gilla

Kommentera

