062. Kålpudding

Jag hade en magnifik afton i vindskyddet igår, vaknade tidigt imorse och upptäckte en reva i sovsäcken som jag satte mig att laga. Jag försökte köpa en bra sovsäck inför min vandring, men min gamla 200-kronorssäck från Clas Ohlson var bättre på alla sätt än denna primaloft-fyllda nylonpåse jag har nu.  En hund i Jämtland har min gamla. Grattis hund. 

Efter att ha gått på nästan bara stigar och små skogsvägar i några dagar valde jag att ta snabbaste vägen till Laxå – på asfalt. Har knappt sett asfalt på en vecka, men nu var det skönt med omväxlingen. Tolv kilometer var precis lagom, nu längtar jag till skogs igen.  

I Röfors hittade jag ett övergivet gammalt lägenhetshus till mineralullstillverkarna på fabriken. Härligt! 

Just nu, kålpudding på Laxå food court. Vid bordet bredvid sitter fyra kollegor och äter lunch. Kvinnan i sällskapet kan inte sluta prata om boken En man som heter Ove. Den yngre mannen försöker byta ämne och nämner att han köpt en tysk bok från 1500-talet, men han kan inte gammeltyska. Tystnad. ”Ove kallar sin granne för mähät.” Ny tystnad. 

Har wifi, bildkavalkad!  

 

Carpe diem overload, I can’t handle this much carping!
  
         
Smarrig konst.
      
Mer smarrig konst.
      
Hoppsan, Sveriges tråkigaste väg.
  
Enkel, tack.
  

   

  

  

4 reaktioner på ”062. Kålpudding

  1. Nu kommentarbombar jag, men det är så svårt att låta bli JU!

    1. Stod i min unga ungdom och höll i en man som heter Ove-boken flera gånger i Ängelholms bokaffär. Tänk om man ä då vore så driftig som kvinnan i sällskapet att man köpt eller iallafall läst den!

    2. OJ VAD KUL DE HAR HAFT I DET DÄR HUSET, FABRIKSARBETARNA!!

    Gilla

Kommentera

